Kolejová brzda PHB 04-SO je tvořena sestavou čtyř a více článků a je určena pro použití jako hlavní (údolní, srázová) kolejová brzda pro regulaci rychlosti odvěsů na spádovišti. Kolejová brzda je jednopasová trámcová, protilehlá kolejnice je opatřena přídržnicí. KB lze umístit na levou i pravou kolejnici do přímé koleje případně do oblouku. Jednotlivé články se sdružují a vytvářejí kolejovou brzdu o různé účinnosti. KB je montována na dřevěné pražce a je určena pro kolejnice S 49. Pro montáž KB do kolejiště není třeba prohloubení lože. Tato brzda konstrukčně vychází z brzdy PHB 04-S(R), jednotlivé články byly zjednodušeny na brzdící část konstrukce. K pohonu brzdy slouží hydraulický agregát umístěný poblíž kolejové brzdy v ocelovém kontejneru. Hydraulické ovládání pracuje se čtyřmi tlakovými rozsahy (brzdné stupně).
Ovládání kolejové brzdy je v základním provedení ruční nebo poloautomatické (ruční předvolba výstupních rychlostí). Přednastavení brzdných stupňů (přítlačná síla) dle hmotnosti odvěsu je prováděno automaticky pomocí měřiče hmotnosti TENZO.Elektronické ovládání brzdy PHB 04-SO je prostřednictvím vlastního procesorového bloku OB připraveno pro zapojení do vyššího stupně automatizace(variabilní ovládání, diagnostika apod.)automatické dle hmotnosti bržděných náprav a nouzově ruční pomocí tlačítek na stanovišti obsluhy.. Brzda se vyznačuje oproti pneumatickým brzdám nízkou spotřebou elektrické energie, přesnou regulací brzdné síly a nízkým koeficientem odbrždění, což je základní předpoklad pro automatizaci provozu na spádovišti (přesné výstupní rychlosti z KB).
Brzda se vyznačuje oproti pneumatickým brzdám nízkou spotřebou elektrické energie, přesnou regulací brzdné síly a nízkým koeficientem odbrždění, což je základní předpoklad pro automatizaci provozu na spádovišti.
Základní technické údaje 6-ti článkové kolejové brzdy PHB 04 SO:
Stavební vyška | 360 mm |
Hmotnost jednoho článku včetně pražců bez kolejnic | 2.5 t |
Výška brzdných lišt nad temenem kolejnice | 85 + 5 mm |
Účinná délka brzdy | 18375 mm |
Celková délka brzdy (včetně přídržnice) | 21175 mm |
Přítlačná síla na nákolek | 30 – 110 kN |
Časová konstanta odbrždění | 0.2 s |
Ubržděná rychlostní výška | 1.5 m |
Pracovní tlak v hydraulickém okruhu | 2 - 7 MPa |
Maximální tlak v hydraulickém okruhu | 12 MPa |
Napájecí napětí elektronického ovládání | 24 +- 10% V ss |
Příkon elektromotoru hydraulického agregátu | 4 kW |
Orientační spotřeba elektrické energie | 1-2 kWh / 100 odvěsů |
Maximální vstupní rychlost do brzdy | 6.5 m/s |
Zařízení je posouzeno dle ENV 50129 „Elektronické signalizačné systémy súvisiace s bezpečnosťou“.
Dokumenty. Tato část je v přípravě. Kontaktujte nás pro více informací.